Czas Na Implanty

Czy zastanawiałeś się kiedyś nad wszczepieniem implantu? Niestety, braki w uzębieniu mogą powodować wiele problemów m.in.: przesunięcia się sąsiednich zębów, problem ze zgryzem czy poważne wady wymowy. W czasach nowoczesnej technologii najpopularniejszym rozwiązaniem jest wszczepienie implantu. Jaka jest procedura zabiegu w Prime Dental? Czy implant wszczepiany jest jednocześnie z koroną? Czy każda osoba może wszczepić implant?

W poniższym poście poznasz odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania naszych Pacjentów.

Tomografia Komputerowa Prime Dental

1. Etap - Konsultacja

Każdy etap leczenia implantologicznego rozpoczynamy od konsultacji z implantologiem. Pierwszym krokiem jest wykonanie tomografii*, aby lekarz ocenił czy pacjent posiada wystarczającą ilość kości aby wszczepić implant.

Jeżeli pacjent nie posiada wystarczającej ilości kości – to być może przed implantacją konieczny będzie zabieg regeneracji kostnej lub podniesienia dna zatoki szczękowej. Po ocenie tomografii lekarz tworzy indywidualny plan leczenia przygotowywany dla każdego Pacjenta.

2. Etap - Wszczepienie Implantu

Po akceptacji planu leczenia lekarz przystępuje do kolejnego etapu – czyli wszczepienia implantu. Czas na integrację kości z implantem to około 3-4 miesiące i dopiero po tym czasie można rozpocząć drugą część leczenia, czyli część protetyczną (tworzenie docelowej korony, mostu lub protezy na implantach).

3. Etap - Odsłonięcie Implantu i Kontrola

Po około 3-4 miesiącach lekarz odsłania implant oraz zakłada śrubę gojącą, która ma na celu ukształtowanie dziąsła wokół przyszłej korony. Ten etap jest często pomijany – jeżeli lekarzowi podczas wszczepienia implantu uda się założyć śrubę gojącą.

4. Etap - Pobieranie Wycisków

Po około 2 tygodniach od odsłonięcia implantu (lub szybciej) lekarz pobiera niezbędne wyciski do wykonania korony na implancie. To bardzo ważny etap pracy ponieważ od tej wizyty uzależniony jest kształt przyszłej korony. Dzięki precyzyjnej pracy lekarza, pracownia protetyczna idealnie odtworzy utracone uzębienie.

W laboratorium protetycznym projektowana jest przyszła praca Pacjenta, natomiast indywidualny łącznik* (ma za zadanie połączyć koronę z implantem) tworzony jest w Belgii lub Szwecji.

Prime Dental Implanty Wrocław

5. Etap - Oddanie Korony

Kiedy lekarz otrzyma już łącznik oraz zaakceptowaną przez Pacjenta koronę (kolor, kształt) następuje przykręcenie korony w ustach Pacjenta.

Prime Dental Blog Implanty

Wszczepienie implantu jest obecnie najlepszym i najnowocześniejszym rozwiązaniem w przypadku pojedynczych braków zębowych. Nasz implantolog (dr Eugeniusz Nosow) to specjalista z wieloletnim doświadczeniem, prelegent wielu konferencji naukowych, a implantów wszczepił już ponad 5 tysięcy!

Jeżeli masz jakiekolwiek pytanie – skontaktuj się z nami!

SŁOWNICZEK TERMINOLOGII STOMATOLOGICZNEJ:

TOMOGRAFIA (TK) – precyzyjne badanie radiologiczne w ujęciu 3D. Badanie pozwala ocenić min. ilość kości w każdym wymiarze, gdzie przebiega nerw lub jak jest ułożony ząb w stosunku do innych struktur.

ŁĄCZNIK – to element przykręcany do implantu, który łączy koronę z implantem. W klinice Prime Dental pracujemy na materiałach najwyższej jakości – na łącznikach Atlantis firmy Astra, które są projektowane oraz frezowane w Szwecji lub Belgii dla uzyskania naturalnej estetyki i funkcji.